Dantossens træning

Dantossen

Dantossens træning

Post by Dantossen »

Formål med træning: Velvære og styrke.
Første gang jeg rundede 100 kg var jeg svag og fik hyppigt hold i ryggen. Selv af at tumle med børnene. Det kickstartede et års tid med diverse forsøg på at gå i træningscenter. Men da jeg var ene om det, var det meget sporadisk. Så fandt jeg en kollega, der ville træne regelmæssigt 2-3 morgener inden mødetid. Det fungerede perfekt, indtil det løb ud i sandet. Med Iron Swan Gym har jeg atter fået gang i regelmæssig (hyppig i hvert fald) træning.

Vi kørte ca. 1,5 år med et regulært træningsprogram a'la DILF protokollen af Anders Nedergaard. Det fjernede mange skavanker og byggede en grundstyrke i mig. For det seneste har vi lavet lidt mere sporadisk træning, men ofte delt op i to cirkeltræningsrunder. En cirkeltræningsrunde med fokus på styrkeøvelser, hvor der tælles i reps - og så en cardiobaseret runde, hvor der tælles i sekunder inden skifte ml. øvelser.

Mine stats i skrivende stund er:
  • Bænk: 105 kg (1-rep)
  • Squat: 130 kg (3-rep)
  • Dødløft: 130 kg (4-rep)
Dantossen

Søndag d. 12. april 2026

Post by Dantossen »

Dagens cirkel:
  • Squat
  • Bænkpres (underhand)
  • DB rows
  • Hanging leg raise (i ringe, 90 graders statisk armhold)
  • Wall balls
I 4. runde af leg raises i ringe med 90 graders armhold fik jeg krampe ml to led i ryggen og måtte stoppe resten af træningen. Jeg brugte resterende tid på at bearbejde krampen. Det gav ikke anledning til smerter, men resten af dagen var ryggen stiv og låst i regionen. Dagen efter var det væk og gode doms havde spredt sig mere eller mindre i hel kroppen.

Jeg prøvede af med underhånds bænkpres, hvilket jeg helt klart skal have gjort meget mere af. Det åbner op i mine skuldre og giver gode doms nederst i brystet.

Mandag var jeg til fys, som bekræftede at det er en god øvelse for netop mig. Jeg fik også en anden øvelse, som skal åbne op for en stram bryst/skulder-region.
Post Reply